Friday, October 08, 2004

همت

منظورم اتوبان همت و مشکلات همیشگیش نیست! منظورم اراده و پشتکاره که به نظر من میزان متوسط اون در اینجا، خیلی بالاتر از اونجاست!

یه روز که داشتم برمیگشتم سمت خونه، پیرمردی رو دیدم داره تنها میره که با حساب و کتاب معیارهای خودمون، حدود 70 یا 80 سال سن داشت. در ضمن یک پاش هم فلج یا کلا از کار افتاده بود که داشت واسه خودش تاب میخورد! حالا اونو بااین وضع تصور کنین، مرحله آخر هم اینو اضافه کنین که سوار یه دوچرخه عادی بود و داشت با اون یکی پای سالمش به تنهایی و یکی در میون رکاب میزد و برای خودش میرفت!!
خوب این یک نمونه بارز ولی کم پیداترشه اما در عین حال همونطور که گفتم در مجموع اینطور چیزها رو خیلی بیشتر میشه اینجا دید که من در مجموع همشونو به همت تعبیر میکنم. چیزی که خودم خیلی کم دیدم و بیشتر به جاش تنبلی و شاید بگیم به دنبال راه بهینه بودن(!!) رو به وفور دیدم.

ای کاش من هم میتونستم اینطوری باشم و اینطوری و با این فرهنگ وفق پیدا کنم.

آدم