Thursday, September 16, 2004

کمک

اشتباه نشه نمیخوام فعلا از دوستان کمکی بگیرم. اینو میذارم برای روز مبادا!

فعلا این حواست که میخواد به من کمک کنه ولی با اینکه خیلی کارا میتونه بکنه نمیدونه که چقدر کار از دستش برمیاد. خیلی کارای کوچولو هم میتونه کلی برای آدم مفید باشه و حداقل تغییر روحیه ایجاد کنه. فعلا یکیشو بهش بگم که به اینجا هم مربوطه، یعنی نوشتن توی این چهاردیواری!

خنده داره ولی خوبه. دلایل متفاوت داره که باز از اونا یکیشو میگم. اگه اینجا بنویسه و از حرفای دلش بگه یا هرچیزی که به ذهنش میاد، من کمی خیالم راحتتره. حالا که از صبح تا شب باید دنبال یه لقمه دایناسور سگدو بزنم و همش تو فکرای متفرقه باشم، کمتر فرصت میشه تا یه شکم سیر و با خیال راحت با هم حرف بزنیم. حرفای دل هم که به این راحتی در نمیان! تا میای زور بزنی خودتو برسونی به حال و هوایی که از این چیزا بگی یا وقت تموم میشه یا یه مشکلی یا حداقل فینگیل حوصلش سر میره و به یکیمون گیر میده. پس چه بهتر که هر رورز تو یکی از فرصتای گیر اومده کمی از این حرفا رو اینجا بنویسیم. اینطوری میتونیم کمی بیشتر حرفای همدیگه رو بشنویم و راحتتر.

این جوی هم که برای وبلاگ و اینترنت ایجاد شده خیلی زود آدمو تحت تاثیر قرار میده. متاسفانه این هم شده مد و کلاس و بازار و مشتری هم رو کش رفتن و غیره. یدفه آدم هم جو گیر میشه یادش میره که بابا این که کار ما نیست. میخوایم دوکلمه حرف دل خودمونو بنویسیم. بعد این میشه که آدم وقتی میاد پای دستگاه، نمیدونه چی بنویسه، دنبال سوژه میگرده، همش فکر میکنه خواننده ها نظرشون چی خواهد بود، ... منم همینطور خیلی وقتا چنین وضعی رو پیدا میکنم ولی سعی کردم بیشتر اون چیزایی رو بنویسم که دوست دارم و در موردش فکر میکنم. خیلی از افراد دیگه هم همین کارو میکنن ولی گاهی اوقات ناخودآگاه جهت تغییر میکنه.

بگذریم، فقط میخواستم بگم که حوا جونم نمیخواد در مورد اینکه چی بنویسی فکر کنی یا نگران چیزی باشی. همونطوری که از اول هم فکر میکردیم، فقط بیا و حرفای دلتو بنویس. یا خاطرات. تو هم اول برای خودت و بعدش برای من بنویس. فرض کن دوباره داری بعد از سالها خاطرات مینویسی و این دفترچه خاطراتته. بذار اینطوری من هم کمی بیشتر حرفای دلتو بشنوم و حداقل از این نظر که وقت کمی داریم برای اینطور درددلها، کمتر نگران باشم. هرچی رو که فکر میکردی دوست نداری بنویسی مهم نیست، بجاش یه خاطره ساده بنویس. نمیدونم فقط بیشتر بنویس.

آدم