Tuesday, June 08, 2004

علم یا ثروت؟
خدای من. آخرش این مساله حل نشد! یه عمره همه دارن در این مورد صحبت میکنن. آخرشم ما نفهمیدیم کدومش بهتره.
مدتی بود صورت مساله رو پاک کرده بودم و خیالم راحت بود. مثل خیلی از مسائل دیگه که با این روش به راحتی حل میشن! ولی خوب امروز دوباره این مطالب رو که دیدم به یادش افتادم. آخه بی انصاف تو همون تیترش داره صاف ایندو رو باهم ارزیابی میکنه. یعنی واقعا میشه قیمت گذاشت؟ آخه اون بنده خدایی که ارزیابی کرده، اون مغزارو دونه ای حساب کرده یا کیلویی؟ یا فقط این رقم هزینه تحصیلات رایگان!! هست؟
آخه جالبه که به این موضوع اشاره میکنن که یک آدم تحصیلکرده به مادیات و مال اندوزی اهمیتی نمیده ولی خواستار موقعیت اجتماعی مناسبه. از طرفی همه دیگه الان میدونن که یکی از مهمترین و گاهی منحصر عامل رتبه اجتماعی در این جامعه ما پوله! به همین سادگی. خوب حالا بیاین و دوباره این چرخه رو از اول مرور کنین و ببینین باز هم به جایی میرسین؟ هرکی حلش کرد خبر بده.
اون عده هم که نمیتونن راه حل اینطوری برای خودشون پیدا کنن، سرخورده و افسرده میشن. هرچند معمولا از این جور آمارها نداریم یا ناقصه ولی همون هر از چندگاهی هم وحشتناکه. من فکر میکنم بیشتر افرادی که دچار این افسردگی و ناراحتیهای روحی میشن از جمله تحصیلکرده هان و اونایی که نتونستن به چیزی که لیاقتشو دارن برسن، نه از مشکلات تکنولوژی و زندگی شهری.

آدم